Krzysztof Knittel, czyli twórca festiwalu Ad Libitum, w swej różnorodnej pod względem estetycznym, gatunkowym i tematycznym twórczości od lat łączy doświadczenia nabyte podczas studiów kompozycji i programowania komputerowego, a także w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia, z praktyką live electronics, muzyką improwizowaną, ideą graficznej muzyki komputerowej, soundartem oraz elementami poezji, sztuk wizualnych i performatywnych, rocka, jazzu a nawet hip-hopu. Improwizacja w jego twórczości zawsze rozpięta była między strukturą, procedurą (często komputerową), środowiskiem technologicznym oraz gestem wykonawczym i relacją między poszczególnymi członkami różnych zakładanych przezeń formacji.
Marek Chołoniewski to niestrudzony poszukiwacz muzycznej (neo? post?) awangardy, wieczny eksperymentator, łączący muzykę instrumentalną i elektroakustyczną, postinternetową, twórczość performatywną, instalacje dźwiękowe, projekty audiowizualne, nowomedialne, sieciowe. Kluczowa postać dla środowiska muzyki eksperymentalnej w Krakowie, założył w roku 1977 Stowarzyszenie Artystyczne Muzyka Centrum, w ramach którego rozwijał swe różnorodne twórcze zainteresowania. Od wielu lat związany jest m.in. ze Studiem Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie oraz festiwalem Audio Art. Uczeń Bogusława Schaeffera, sam stał się nauczycielem dla kolejnych pokoleń muzyków i kompozytorów poszukujących na obrzeżach muzyki współczesnej.
Obaj twórcy mają za sobą długoletnią współpracę, a do tegorocznego koncertu zaprosili artystkę młodego pokolenia, Joannę Dudę. Pianistka, kompozytorka, producentka muzyki do spektakli, reprezentująca twórczość z pogranicza akustyki i elektroniki, wykorzystująca w działaniach zarówno fortepian, jak i układy scalone.