Bogusław Schaeffer – Howl wg poematu Allena Ginsberga

Widziałem najlepsze umysły mego pokolenia wyniszczone obłędem, głodujące rozhisteryzowane nagie, to pierwsze słowa kultowego poematu Ginsberga Howl (Skowyt). Bogusław Schaeffer użył go w swej wyjątkowej partyturze, a Krzysztof Knittel tak komentował cały koncert „sono-sfera-słowa”: Czy partytury otwarte to sprzeciw wobec krawatów i białych kołnierzyków serializmu? Muzyka repetytywna przeciw dodekafonii? Jaki był wpływ beat generation na zmiany w twórczości muzycznej? Ruchu hippisów, haseł „make love not war”, wolności seksualnej? Filozofii dalekowschodnich – buddyzmu, hinduizmu? A może anarchizmu? Marihuana przeciw porannej kawie z grzanką? Potrzeby protestu przeciw establishmentowi, wyścigowi szczurów? Czyżby miały jakiś wpływ na muzykę lat 50, 60? Kiedy powstały pierwsze partytury otwarte, partytury graficzne? Skąd się wzięły – muzyka intuicyjna, free improvisation? 

Bogusław Schaeffer Howl wg poematu Allena Ginsberga / Piotr Bikont, głos / John Tilbury, fortepian / Eddie Prévost, perkusja / Jacek Kochan, perkusja / Maniucha Bikont i Włodzimierz Kiniorski, aktorzy, saksofony / Rafał Mazur, akustyczna gitara basowa / Marcin Dymiter, elektronika / Miodowa Orkiestra Ad Libitum / Krzysztof Knittel, dyrygent / 20.10.2008; Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Laboratorium, Sala im. Wojciecha Krukowskiego
Podoba się? Podziel się ze znajomymi
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on telegram
Telegram
Galeria zdjęć